Picioarele

Picioarele, ca orice altă parte anatomică pot fi încadrate pornind de la formă, dimensiuni, aspect general şi proporţii într-unul din cele trei tipuri constituţionale fundamentale. Descrierile făcute pentru fiecare din aceste tipuri se referă la cazul în care picioarele prezintă apartenenţa exclusivă la unul dintre acestea. În general, nu sunt întâlnite femei care să aibă picioare pur kapha, pur pitta sau pur vata . Totuşi, se poate stabili o preponderenţă a uneia dintre dosha, ceea ce ne arată care tip de frumuseţe este propriu unei femei, precum şi mijloacele prin care se poate ajunge la modelul de frumuseţe specifică unei anumite constituţii.
Cel mai important caracter de diagnoză este cel al aspectului general al picioarelor. Spre exemplu, dacă aspectul general al picioarelor este viguros, solid, cu tendinţe spre masivitate, evident este vorba de picioare la care predomină kapha dosha. Alături de aspectul general pot fi identificate şi alte caracteristici, descrise la fiecare dintre dosha-uri în parte.

Picioarele de tip kapha
Au un aspect general deosebit de viguros, caracterizat de masivitate, soliditate,  forţă. Picioarele sunt bine proporţionate, au un aspect regulat, plăcut, cu articulaţii mari, dar fără a ieşi în evidenţă şi fără ascuţimi.
Gleznele sunt puternice. Coapsele au linii line, moi. Musculatura nu este evidentă, pielea având un aspect neted. Pielea este de obicei lucioasă, albă. Există o bună proporţionalitate coapsă – genunchi – gleznă.
Articulaţiile sunt moi, destul de elastice, lipsite de proeminenţe. Circulaţia la extremităţi este destul de slabă, ceea ce face ca iarna picioarele să se răcească destul de frecvent. Transpiraţia picioarelor este relativ redusă şi fără miros.
Mersul este impunător, de obicei lent. Mişcările picioarelor în timpul mersului au o anumită maiestuozitate şi măreţie. În poziţiile statice (pe scaun, sprijinit, etc.) mişcările lor sunt reduse. Rareori emoţiile sunt exprimate prin joc nervos al picioarelor, bătăi din picior, etc.
Aspectul lor regulat, faptul că emană vitalitate, conferă un farmec aparte acestei părţi anatomice, la acest tip constituţional. Liniile moi, contururile line le conferă feminitate. Pentru menţinerea frumuseţii lor este necesar exerciţiul fizic, alimentaţia echilibrată, adecvată acestui tip constituţional.

Picioarele de tip pitta
Au dimensiuni medii. Aspectul lor general este viguros, fără a fi întâlnită masivitatea de la tipul kapha; sunt bine conformate, musculoase. Mişcările în timpul mersului sunt elastice, feline.
Articulaţiile sunt deosebit de mobile, elastice. Musculatura este bine definită, destul de evidentă. Circulaţia este foarte bună, mai ales atunci când condiţia fizică este bună. Pielea este roz-roşie, fierbinte.
Liniile coapselor şi gambelor sunt bine conturate, având un aspect atletic.
Mersul este caracteristic, sigur, ferm şi în acelaşi timp destul de uşor. La acest tip constituţional este destul de frecventă exteriorizarea emoţiilor prin mişcarea picioarelor. Totuşi, nu apare risipa sau nesiguranţa în mişcări, ele fiind ferme, expresive, destul de moderate.
Transpiraţia picioarelor este mai abundentă şi uneori are un miros caracteristic.
La acest tip constituţional există riscul ca atunci când se practică intens sportul, mai ales cel de performanţă, picioarele să capete un aspect prea musculos şi prea puţin feminin. După o perioadă de practicare intensă a sportului un alt fenomen care poate să apară este îngroşarea picioarelor, supradimensionarea gambelor în raport cu restul piciorului, etc.
Aspectul bine proporţionat, agil, vital al picioarelor conferă frumuseţea acestei părţi corporale la femei. Adesea frumuseţea picioarelor este conferită şi de mişcările feline, sigure şi elastice din timpul mersului.

Picioarele de tip vata
Au aspectul general cel mai fragil. La acest tip constituţional apar extremele în ceea ce priveşte lungimea picioarelor; picioarele sensibil mai lungi sau mai scurte sunt încadrate în acest tip constituţional. Modelul anilor 80-90 de frumuseţe, cu picioarele foarte lungi şi zvelte, arată o preferinţă (adesea mult exagerată şi împinsă la extrem) pentru tipul constituţional vata  în societatea actuală.
Trăsăturile picioarelor în cazul acesta sunt mai puţin regulate. Articulaţiile, mai ales atunci când femeia în cauză se confruntă cu un deficit de masă corporală, sunt proeminente şi ascuţite. Uneori apar asimetrii, cum ar fi curbura oaselor (în regiunea gambei mai ales), lipsa de proporţionalitate între coapsă, genunchi şi gleznă.
Articulaţiile nu sunt foarte elastice, mobilitatea pe ansamblu fiind destul de redusă. Adesea articulaţiile scot un pocnet caracteristic atunci când sunt flexate.
Glezna este subţire, fină. Coapsele sunt subţiri, delicate, la fel ca şi bazinul care de obicei este îngust şi înalt.
Există o tendinţă spre exces de mişcare a picioarelor: tremur nervos, mişcări ritmice care indică nerăbdarea sau surescitarea.
Pielea este mai uscată, cu nuanţe închise la culoare, uneori cu tendinţă de hirsutism. Uneori pielea este foarte subţire şi are un aspect transparent, prin care se văd clar conturate vasele de sânge.
Mersul este uşor, uneori graţios, alteori ezitant, mărunt şi rapid. Mişcările uneori au o stângăcie copilărească, alteori (în funcţie şi de temperament şi de dispoziţia de moment) au o tentă zburdalnică, jucăuşă.
Feminitatea picioarelor la acest tip constituţional rezultă din gingăşia alcătuirii lor. Frumuseţea lor este potenţată de un mers graţios şi dezinvolt. Problemele apar de obicei pe fondul lipsei de vitalitate, care estompează trăsăturile feminine, lăsând locul unor forme plate, lipsite de vigoare şi farmec. O vitalizare şi o împlinire corporală corespunzătoare conferă un plus de feminitate (adesea foarte necesar), corectează deficienţele şi asimetriile, care devin mai puţin evidente, putând fi estompate în mare măsură sau complet.

Pentru a putea înţelege în mod real semnificaţia profundă a tipologiilor constituţionale, precum şi avantajele pe care le conferă cunoaşterea acestor tipologii în orice proces de autotransformare corporală, psihică sau mentală, este necesar să putem sesiza cât mai clar manifestările dosha-urilor aşa cum ele apar în mod dinamic atât în fiinţa noastră, cât şi în exterior. Întotdeauna jocul celor trei dosha-uri va genera o infinită varietate de forme şi manifestări specifice,  ce prezintă caracteristici sesizabile cu ajutorul atenţiei şi intuiţiei. Cunoaşterea manifestărilor dosha-urilor poate astfel să ne confere o autentică putere de transformare şi autotransformare în sensul idealului înalt la care aspirăm ca femei.

Reclame

Un comentariu la „Picioarele

  1. Pingback: Cartea Femeii (cuprins) şi programul Armonie feminină | Armonie feminina

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s