Sa devenim frumoase prin zbor – DANSUL (1)

Dansul este o arta ale carei mijloace de expresie sunt miscarile variate ale corpului omenesc, ritmice, executate dupa muzica. Se poate chiar afirma ca dansul este expresia sufletului exteriorizat cu ajutorul miscarilor.

Originea dansului se pierde in negura timpului, el fiind totdeauna un excelent mijloc de exprimare: in trecutul foarte indepartat oamenii dansau pentru a-si asigura succesul la vanatoare, pentru imblanzirea zeilor sau pentru exprimarea recunostintei fata de ei, in ritualuri de aducere a ploii, de adorare a Naturii, pentru exteriorizarea anumitor sentimente ca bucuria datorata unei victorii, temerea de spiritele rele, iubirea, adoratia, etc.

Executat in sunetul tobelor, al batailor ritmice din palme sau in acordurile muzicii clasice, dansul combina gratia si forta trupului cu gingasia si puritatea sufletului.

Dansul deschide portile catre ceea ce este nevazut, fiind expresia unor energii vehiculate de elementul forma (trupul) si elementul auxiliar – sunet (muzica). Aceste energii pot fi armonioase: cand dansul este vehiculul prin care se manifesta o idee noua, un crez benefic, un sentiment inaltator, etc sau dimpotriva- nearmonioase – cand dansul nu contine acea picatura de divinitate pe care o purtam in noi. Dansurile nearmonioase nu emotioneaza, nu incanta, nu entuziasmeaza, fiind adesea generate de stari interioare tensionate ce se exteriorizeaza sub aceasta forma. Sunt cel mai adesea haotice, necontrolate, fara un tel anume.

Dansul presupune un ritm armonios si un bun control al miscarilor fie ca sunt gratioase sau pline de vigoare. El are ca unic si suprem scop refacerea armoniei universale. Dansatorul trebuie sa se autotransfigureze in timpul dansului, acceptand rolul sau de mesager al frumusetii si binelui Universal. Este cunoscut faptul ca anumite dansatoare din India intrau in transa in timpul dansurilor sacre, traind atunci stari de constiinta foarte inalte, inducand in acelasi timp celor prezenti trairi deosebite: de la uimire la extaz. Pentru a ne putea reprezenta mai bine acest fapt, sa ne amintim de dansatoarele chineze care ne-au impresionat cu miscarile lor pline de gratie si delicatete, sau de marii balerini care ne-au emotionat cu intensitatea trairii lor.

In timpul dansului se pot produce veritabile schimbari in mentalitatea sau chiar starea fizica a dansatorului, datorita tocmai manifestarii acelor energii misterioase benefice, care, odata angrenate, pot produce miracole. Dansul in sine este reproducerea unor miscari perfecte, arhetipale, care pun in rezonanta fiinta umana cu energii uriase din macrocosmos, energii benefice care il ajuta pe cel care le trezeste in sine sa restabileasca Armonia atat in corpul sau fizic, cat si launtric, sufleteste. Este cunoscut cazul meloterapeutului american Don Campbell, director fondator al Institutului pentru Muzica, Sanatate si Educatie din Boulder, Colorado care a reusit sa-si vindece un nodul pulmonar dansand si cantand singur o noapte intreaga.

Pentru aceasta, atitudinea launtrica a dansatorului este esentiala. Acesta trebuie sa aiba deschiderea sufleteasca necesara de a lasa intuitia sa-l ghideze pana cand dansul nu va mai fi rodul propriei gandiri, ci va deveni expresia perfectei gratii, perfectei frumuseti. Fiecare bucata muzicala  inspirata poarta in sine o adevarata magie: daca dansatorul se lasa ghidat de intuitie, fara a planui care miscari vor urma a fi executate, lasand liber spiritul muzicii sa se manifeste prin sine, atunci el, dansatorul, devine canalul de manifestare a acelei magii, intreaga forta, gratie, armonie din acea bucata muzicala transferandu-i-se, trecand prin el catre cei  care il privesc.

Dansul presupune o acceptare activa a propriei conditii: aceea de femeie sau barbat. Femeia trebuie sa fie capabila de a exprima, sau de a lasa sa se manifeste prin sine puterea de a darui, ea trebuie sa exprime duiosie, fragilitate, dar si fermitate si siguranta de sine intr-un mod specific feminin. Cand danseaza, o femeie trebuie sa ramana femeie, totul trebuie sa exprime fluiditate, sensibilitate, gratie si rafinament. Intotdeauna insa siguranta miscarii, fermitatea si increderea in capacitatea proprie de a ne manifesta reprezinta atu-ul nostru forta.

(extras din Cartea Femeii, ed. Kamala)

(Cititi si:

Dansul si tipul constitutional Kapha

Dansul si tipul constitutional Pitta

Dansul si tipul constitutional Vata

O transformare eficienta prin dans)


Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s