Frumuseţe, mister şi înălţimi

Misiune dificilă şi frumoasă în acelaşi timp: trei locuri reprezentative din România în doar cinci zile pentru prietena mea Monica din Spania (prea scurt timpul pentru câte minunaţii aş putea să îi arăt). Omul face planuri, iar Dumnezeu râde.

Ştiu că este interesată de spiritualitate şi drumeţii montane, de aceea am ales să îi arăt locuri mai puţin cunoscute, pline de energie spirituală:  platoul Bucegi şi muntele Ceahlău. Vom trece munţii pe Transalpina, un drum mai puţin cunoscut, încă neinvadat de turişti şi gunoaie. Va fi un tur de forţă, însă ea va fi încântată. Vom închiria o maşină de teren de la Autonom, căci maşina mea nu face faţă acestui circuit.

Ziua 1. Bucureşti –  Buşteni. Urcăm cu telecabina pe platoul Bucegi, mergem la Sfinx, vf. Omu, ne întoarcem şi rămânem peste noapte la cabana Babele (132 km – 3 ore cu maşina, 5 ore traseul montan dus-întors).

Oamenii preocupaţi de spiritualitate sau pasionaţi de bioenergie şi fenomene paranormale vin în Bucegi să mediteze, să se încarce energetic în acest sanctuar niciodată cucerit de duşmani, unde se transmiteau învăţături spirituale înalte, o poartă spre alte tărâmuri misterioase.  Eu vin anual aici pentru o urcare purificatoare pe munte.

Aici se află Sfinxul, centrul spiritual şi energetic al ţării şi vârful Omu aureolat de legende.  Pe unele fotografii apar coloane şi sfere de lumină misterioase, care au amplificat imaginaţia oamenilor şi au stârnit interesul cercetătorilor.

Ziua 2. Coborâm în Buşteni şi plecăm spre Rânca (prin Bran, Curtea de Argeş, Horezu, Novaci), parcurgem o parte din Transalpina, vedem lacul Vidra şi înnoptăm la Voineasa (352 km – 6-7 ore condus maşina).

Transalpina este cea mai frumoasă şi mai înaltă şosea din România, care trece de altitudinea de 2.000 m pe o porţiune de 30 km (cea mai spectaculoasă parte a ei). Construită de armatele romane în drumul lor spre Sarmisegetusa, pavată cu piatră prin anii 1930, apoi uitată.  Te simţi măreţ când vezi asemenea locuri.

Ziua 3. Voineasa – staţiunea Durău de la poalele Ceahlăului (prin Valea Oltului, Sibiu, Sighişoara) – 382 km, 7-8 ore cu maşina. Drum prin inima Transilvaniei spre Moldova.

Ziua 4. Din Durău urcăm pe jos spre Cabana Dochia şi vom rămâne peste noapte pe munte ( 3,5 ore urcuş, plus plimbările în jurul cabanei).

Ceahlăul este muntele copilăriei mele, mi-e foarte drag. Cercetătorii sunt împărţiţi între Ceahlău, Bucegi şi Retezat pentru a localiza Muntele Sfânt al dacilor, Kogaionul. Este considerat Olimpul Moldovei şi al doilea munte sfânt al creştinătăţii ortodoxe, după Muntele Athos.

Aici, timp de şapte secole, s-au rugat mulţi sfinţi şi pustnici. Legenda spune că până la sfârşitul secolului 19, pe vf. Toaca s-a aflat o toacă de lemn şi un clopot uriaş, cu care preoţii chemau sihaştrii la rugăciune.  Este singurul munte din România cu zi de hram, Schimbarea la faţă, pe 6 august.

În zori  sper să vedem „marea de lapte” a norilor. Dacă am fi venit aici în august, am fi putut vedea la răsărit Umbra Piramidă şi Calea Cerului, jocuri de lumini unice şi inexplicabile.

Ziua 5. Coborâm în Durău (3 ore) şi vizităm mănăstirea şi peştera Sfintei Teodora de la Sihla (70 km – 1 oră cu maşina). Ne întoarcem seara în Bucureşti (400 km, 5-6 ore cu maşina).

Ultima oară când a vizitat peştera sfintei Teodora, o prietenă a auzit călugării retraşi în pădure rugându-se cu voce tare. Nu ştiu cum va fi acum, însă atunci pădurea era ca o biserică vie, rugăciunile făceau ca acel spaţiu să fie plin de sacru, de dor de Dumnezeu, de eternitate.  De aceea vreau să o duc pe Monica acolo, la sfârşitul călătoriei noastre.

Cinci zile pentru a cunoaşte sufletul unei ţări, locuri, oameni…

Oare am reuşit? Cred că da. Voi ce părere aveţi?

–––––––––––-

Acest articol participă la concursul SuperBlog 2011, etapa 4.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te rog să îl dai mai departe şi să te abonezi la newsletterul Armonie Feminina (în partea de jos stânga a paginii).

Reclame

2 comentarii la „Frumuseţe, mister şi înălţimi

1. Sufletul unei tari poate fi alcatuit din sufletele oamenilor cunoscuti din acea tara, din vorbele lor bune, din gandurile lor.Sa iubesti, sa fii iubita.

Apreciază

2. Ai dreptate, exista oameni minunati la noi, ca de altfel in fiecare tara.
    Eu cred ca mai exista ceva. Exista un spirit al unei tari, o matrice energetica, daca putem spune asa, care influenteaza oamenii care se nasc in acea tara. Nu degeaba ne nastem aici si nu in Africa sau cine stie unde. Aceasta matrice, aceasta frecventa spirituala am vrut sa o prind in acest articol.